Dag 4

Hej svejs.
Idag praoade jag kvällspasset och kom dit klockan 16.
Inte mycket folk och man gjorde ju några missar i början men man lär sig utav sina misstag eller hur?
Skillnaden på Lunchpasset och Kvällspasset är att man måste vara mer redig av sig på kvällen.
Idag tog jag nog ca.8 beställningar och hällde upp vin,öl och drickor. Serverade även maten och deserterna.
I början bytte jag även ut de gamla menyerna till nya då dom hade tagit bort några rätter och lagt till nya.
Chefen satt och snackaade med mig en stund och så sa han att jag kunde komma in och jobba några helger och sånt vilket alltid behövs. Hur coolt är det egentligen  inte att jobba som servitris på en av kungsbackas bästa och populäraste resturanger när manbara är 15? Visst dom hålle rpå och snacka om dom verkligen får låta mig jobba där eftersoom jag är såpass ung men det ska nog gå bra tror jag. Jag har faktist riktigt kul med personalen, dom är så trevliga allihopa!
Idag åt jag även en ny sak, jag åt SNIGEL :D
och ingen av de andra personalerna svalde den så sa kocken " Ni bliir ägda av en 15åring" haha ;)
Sen träffade jag en ny servitör som hette Jonas och han va super snäll :)
dagen slutade klockan 21 och jag taggar inför ett fullsatt fredag imorgon. ;)
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: emma

hoppas du har haft en bra torsdag? / fröken bitterfitta


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0